27.10. - 28.10.2018 KVZPR Třeboň (KCHLS)

02.11.2018 11:16

KVZPR Třeboń

V pátek 26.10. jsme já s Gabi a moje kamarádka Veronika Krecbachová s Viky odjely na VŠESTRANNÉ zkoušky do Třeboně.

V podvečer byly zkoušky zahájeny a my si vylosovaly čísla.Já číslo 24 poslední ve skupině a Verunka číslo 6, také poslední ve skupině.

Bylo nám líto,že nejsme spolu ve skupině,ale tak to prostě je :-)

Po ranním slavnostním nástupu u pomníku Emy Destinové jsme se všichni rozdělili do skupin a odjeli na svoje stanoviště.

Naše skupina začínala "velkým lesem" .... to je Následování a Barva. Před touto zkouškou se ještě losuje zvlášť pořadí.Já šla s Gabi pátá v pořadí.

Celé dopoledne nám pršelo.....takže to čekání bylo trochu nepříjemné. :-(  Půjčený pršiplášť a čaj s rumem bodl :-)

Začaly jsme "Následování" ..... známka 4. Pak hned "Barva" ...nakapaná krev 600 kroků v lesním terénu..... Gabi zalehla do řemenu a šla. Někdy se opravovala,ale ve finále šla velmi pěkně přímo po barvě a nebo těsně vedle ní až ke kusu srnčí zvěře. Samotný terén a to počasí nebylo jednoduché,takže jsem byla nadšená ....známka 4. :-)

Přesunuli jsme se na oběd a poslouchali jsme ostatní soutěžící ,jak to kde na jakých stanovištích jde a nejde. Někteří bohužel vypadli už na začátku :-(

Verunka s Viki  na svém stanovišti na poli dělaly hned svoje nejtěžší disciplíny,ale zvládly to naprosto bravurně!!!!! Téměř samé 4.

Po obědě jsme šli na "malý les" a Verunka na "vodu"

Na malém lese se začínalo "Dohledávkou dvou králíků" ve slušně zarostlém čtverci 50 na 50m .Dopoledne tam někteří spadli do třetí ceny a někdo dokonce i vypadl. My jako poslední ve skupině,jsme pozorovaly jak to ostatním jde.Terén byl opravdu těžký,ale s tím se musí počítat,protože to jsou vysoké zkoušky retrieverů. Bohužel i u nás ve skupině jeden pejsek vypadl a druhý spadl do třetí ceny,když našel pouze jednoho králíka.

Gabi s dohledávkou neměla vůbec problém,jen s přinášením. Přeci jen byl jeden králík na ní trochu těžký a při přinášení ho položila asi 3metry přede mnou a zvedla hlavu..... musela jsem dát povel k přinesení a proto jsme dostaly malou znánku za přinášení 2. Prvního králíka měla z přinášení za 4.Naštěstí se tyto známky průměrují. Každopádně jsme věděly,že už nesmíme při dalším přinášení udělat chybu! Oddechly jsem si a všichni jsme se přesunuli na "Vlečku srstnaté zvěře" Tu Gabi předvedla naprosto v pohodě.....známka 4.Na závěr bylo 5minutové individuální "Odložení" v lese, kde pro zajímavost rozhodčí sledoval psy z posedu :-) .....známka 4.

A jako poslední disciplína dne ,bylo společné "Chování na stanovišti v lese".....10 minut střelby a vyhánění zvěře z lesa ,kdy pes musí zůstat nehybně vedle Vás.Většinou už byli všichni psi unavení a nenechali se rozhodit jako my ......známka 4. Ale byly i nějaké vyjímky (neklid a kňučení ) a ti bohužel získali snížené známky 2 i 1!

Já i Veronika,která s Viki na vodě byla taky úspěšná ,jsme jely na večeři velmi spokojené :-) Někteří to štěstí neměli a odjeli se smutkem domů :-(

 

Druhý den ráno výměna.....my na vodu a Verunka s Viki na malý les.

Opět pršelo už od rána..... ze 6 psů ve skupině jsme pokračovali 4.  První disciplína druhého dne bylo "Navádění na 2 kachny na hluboké vodě".

Gabi adrenalin začal stoupat už jenom,že jsme se blížily k vodě,střelec,kachny...... no prostě Gabča :-) Když jsme přišly na řadu,tak jsem se jen zhluboka nadechla a řekla si......tak se holka snaž. :-) Při hození kachny na vodu zazněl očekávaný výstřel a Gabča s sebou dvakrát škubla.....tááák strašně moc už pro tu kachnu chtěla plavat.....ulevilo se mi,když nám pokynuli, že už jí pro tu kachnu mohu pustit. Kachny přinesla obě ve správném pořadí,dokonce je ani nijak nepřekusovala. Takže Navádění známka 2x 4,ale za to její škubání dostala malou 2 z "Chování po výstřelu". No, čekala jsem to její provedení horší,jak byla natěšená,takže jsem ve finále byla spokojená :-) Přesunuli jsme na na "Dohledávku kachny v rákosí" První pes kachnu nenašel a ani druhému psovi se to nepovedlo do časového limitu 10 minut.Pakliže by to ani třetí pes nenašel,tak by se to vše anulovalo a psi by měli možnost tuto disciplínu zopakovat.Ale bohužel pro první dva psy to třetí pes našel do 3 minut.Tím páden vypadli další dva psi ze skupiny :-( Přišla řada na nás..... přišla jsem na místo odkud jsem mohla Gabču poslat do rákosu. Začala jsem přemýšlet kam jí poslat.....protože jsem stála na cestě,kde vpravo byl rybník a rákos a vlevo pole.Rozhodčí mě řekli v jaké úrovni je kachna v rákosu pohozená (pro všechny psy stejné místo) Bylo to 50 kroků vpřed a vpravo v rákosu.Poslala jsem Gabču vpravo na vodu a do rákosu a věřila jsem ,že její zkušenosti se ukážou a ona nebude mít problém projít rákosem 50 metrů.Kdybych jí poslala po cestě,tak by se mohla uchýlit na pole a to bychom mohly ztratit čas potřebný na dohledání.Ten čas najednou tak letí :-) Gabča zmizela v rákosu..... za 34 vteřin byla ZPĚT! Tuto disciplínu zvládla bez jediného mého slova ....... byla jsem mile překvapená jak si s tou disciplínou poradila :-)

Na další disciplínu jsme pokračovaly jen dvě vůdkyně :-( "Aport v terénu" (Marking) Opět pro Gabču adrenalin..... Při výstřelu s sebou zase škubla, takže malá 3,ale Marking provedla téměř v letu.Běžela na místo dopadu kachny a ještě v běhu ji čapla a mazala zpět ke mně. Byla jsem MAXIMÁLNĚ spokojená.I sám rozhodčí byl nadšený,jak tu disciplínu krásně předvedla. Jako poslední na vodě jsme dělaly "Chůzi v terénu volně" terén byl opravdu zajímavý :-) Cestou jsme překračovaly větve,šly přes podmáčený terén a přes potůček a ještě jsme se vyhýbaly stromům.Uf uf Gabi pořád cestou zkoumala terén kolem nás,ale naštěstí se u mě stále držela,takže jsme dostaly známku 4 :-)

Daly jsme malou svačinu a šlo se na disciplíny na poli.První bylo "Navádění na 2 kusy pernaté" Ovladatelnost jsme s Gabčou zlepšily ;-) ,takže jsem nastupovala s dobrým pocitem......a vyšlo to....bez problémů donesla oba kusy známka 4. Potom byla "Dohledávka kachny a králíka" ....také bez problémů dohledala a dobře odevzdala.Přibyla nám malá 4 za přinášení králíka.....2 a 4 z lesa + 4 z pole celková 3 ufuf :-) Pak nám rozhodčí připravili "Vlečku pernaté"..... Gabi vlečku krásně vypracovala,v běhu uchopila kus a mazala rovnou ke mně. .... známka 4.Jako úplně poslední disciplína celých zkoušek bylo "Vyhledávání" ....poslala jsem Gabču na pole s povelem hledej.Gabča je hodně chuťová,tak jsem si raději hlídala určenou vzdálenost, kterou mohla ode mne mít.Na některé povely moc nereagovala pááááč si užívala ten prostor,proto jsme za poslušnost a ovladatelnost dostaly známku 3.Jinak za vyhledávání 4.

A bylo po všem  :-) ....úspěšně jsme dokončily KVZPR. Teď jsem ještě nevěděla jestli dostaneme I.cenu a nebo II. Ty KLIDY při střelbě 2 a 3...... naštěstí se přidávala známka z "Následování" kde se také střílí a to jsme dostaly 4 :-) ...... to čekání jestli jsou známky dvě nebo tři byl snad největší adrenalín :-) :-) Jásala jsem, protože jsme nejenom skončily v I.ceně ale zároveň jsme získaly titul CACT 505 bodů.Měla jsem OHROMNOU radost.

Jela jsem na zkoušky s přáním nominovat se na MSR na příští rok.A to se nám splnilo....jako třešničku na dortě jsme získaly i TITUL :-)

SUPER SUPER.... jsem na Gabču moc pyšná!!!! Je vidět,že už máme něco natrénováno a Gabča už je zkušená fenka ;-) ,ale hlavně při nás stálo zkouškové ŠTĚSTÍ :-)

 

Verunka s Viki bohužel nezvládly dohledávku dvou králíků v lese.Viki našla jen jednoho a  tím se přesunula do III.ceny. :-( Je to velká škoda,ale každopádně se mohou těšit z označení VŠESTRANNÝ PES "U"

 

Gabča skončila celkově na 4.místě 505 bodů (55) I.cena CACT z 24 psů.

5 psů dokončilo zkoušku v I.ceně, 2 psi ve II. ceně a 10 psů ve III.ceně. 7 psů zkoušku nedokončillo.

Verunka s Viki skočily na 13.místě......gratuluji!

Celý víkend nám propršel,ale zkouškové štěstí stálo při nás :-)

Zkoušky byly super organizované,terény jak se patří na vrcholové zkoušky náročné a rozhodčí posuzovali přísně ale spravedlivě.

Všem spolubojovníkům gratuluji k jejich úspěchům.

VÝSLEDKOVÁ LISTINA

 

 

 

Verunko a Viki .... jsem ráda,že jsme s vámi mohly strávit zkouškový víkend !!!!

Děkuji za vaší podporu a gratuluji k vašemu úspěchu :-)

 

Letošní zkoušková sezóna byla pro nás VELMI úspěšná :-)

ZPR        Blevice I.cena CACT

PZ          Vacíkov I.cena CACT a vítěz zkoušek

KVZPR   Třeboň I.cena CACT

 

Po získání titulu CACT na ZPR v Blevicích ,jsme splnily podmínky pro udělení titulu ŠAMPIONA práce!!!!!!!!!!