6.10.2019 KSZR Nadějkov

12.10.2019 20:38

KSZR - Klubová speciální zkouška retrieverů

Po MSR jsem říkala,že už na žádnou zkoušku nepojedeme........... ale okolnosti rozhodly  jinak :-)

 

Poprvé a naposledy se tyto zkoušky konaly v roce 2016...... vždy bylo přihlášeno málo psů. Až letos, ale 3 se omluvilii z důvodu nemoci.

Byly jsme osloveny, jestli se nechceme zúčastnit ....... už loni jsem přemýšlela,ale neměla jsem odvahu. Tentokrát jsem si řekla ,proč ne?

Mělo tam být plno známých tváří,celý den v přírodě ,ale hlavně.....jestli vypadneme ? No a co :-) ...........Gabča to prostě miluje :-) :-) 

Tři dny jsme měly na seznámení se se zkušebním řádem,protože na těchto zkouškách jsou některé disciplíny úplně jiné ,než na ostatních zkouškách.

Moc jsme nenatrénovaly......času málo.... spoléhala jsem na naše zkušenosti  a na relativně zvládnutou poslušnost ..... o tom jsou téměř všechny zkoušky.

 

V neděli 6.10. jsme vyrazily brzo ráno,protože nástup byl už v 8h.

Žádné zdržování, disciplín hodně před námi..... zahájení, rozlosování ...... my si vytáhly los číslo 4.

Přesun na první disciplínu...... " Vyslání na vlečku pernaté zvěře" Na všech zkouškám přivedeme psa k začátku vlečky, ale tady se pes vypouští 15 - 30 kroků před samotnou vlečkou ...... pes si musí najít vlečku sám a vypracovat jí až ke kusu.Gabča to zvládla bezvadně...... nos jí nezklamal :-) :-)

Druhá disciplína byla slengově " kukolíky" :-) Kolíky na louce do tvaru trojúhelníku 60 kroků od sebe.My stály u jednoho a u dalších dvou byli bažanti. Nejdříve rozhodčím řekneme od kterého kolíku přineseme kus jako první ( záměna se penalizuje ) Ideál když pes běží přímo ke kolíku,vezme bažanta a peláší zpět a to samé i k druhému kolíku . Gabča byla jako střela tam i zpět známka 4  Jen to přinášení nic moc.....měla pevnější stisk ;-) 

Na této disciplíně jeden pejsek z naší skupiny bohužel vypadl..... :-(

Přesun k rybníku....... " navádění na dvě kachny na hluboké vodě" ..... tady moc hluboká voda nebyla,tak jsem měla obavy ,aby si Gabča něco neudělala,protože do vody pokaždé skáče. Netroufala jsem si riskovat..... šly jsme na vodítku,aby Gabča náhodou nevyběhla při střelbě a plácnutí kachny o hladinu ..... S vodou si poradila moc pěkně,někde plavala,někde brodila ale jinak naprosto přesně ...... oba kusy přinesla správně známka 3 ( penalizace za vodítko)

A teď byla před námi nejobávanější disciplína " společný hon " 3 psi s jejich vůdci jdou bez vodítka u nohy v jedné řadě s rozhodčím a střelcem. Asi po 15 krocích střelec vystřelí a rozhodčí vyhodí do vzduchu bažanta...... jako že byl kus střelen..... my se se psy musíme zastavit a 10 vteřin čekat ..... pak rozhodčí řekne jedno číslo losu a ten vyvolený pes je poslán pro aport...... ostatní psi musí zůstat v klidu sedět vedle nás.Je to velmi adrenalínová disciplína,protože psi se na ten aport moc těší a oni jen sledují jak pro bažanta běží jiný pes.Kdyby vyběhl pes,který nebyl osloven,tak vypadává.Postupně se vystřídají všichni psi v řadě. Všichni hafani byli úžasní...... ustáli to  UF UF, měla jsem ohromnou radost, protože tato disciplína je pro nás hrobová :-) :-) 

Nastal čas odpočinku ..... čaj a koláče,které jsme všichni psovodi upekli a trochu více humoru páč jsme měli polovinu soutěže za sebou ...... čekalo se na vystřídání stanoviště s druhou skupinou.

Při střídání nám organizátor naservírovat  výborný guláš do přinesených ešusů. :-) .... 20 minut debatování jak to šlo druhé skupině na disciplínách, co byly teprve před námi. 

Výměna rozhodčích a šupito na další disciplíny........ " dohledávka srstnaté zvěře v lese" ...... dva králíci ve čtverci 50 na 50m.Gabči nos byl neomylný .....přinesla oba kusy do 1minuty a 51 sekund.Nejrychlejší výkon :-)

Teď nás čekala " práce v rákosí s dohledávkou kachny" Většinou se na všech zkouškách tato disciplína dělá ve vysokém a hustém rákosu,takže na psa vlastně nevidíte a čekáte až se vynoří z rákosu s kachnou v tlamě.Tady to byl oříšek..... museli jsme poslat psa přes rybník asi 40 m a ten tam potom v rákosu dohledal kachnu a vodou se měl vrátit zpět. Z první disciplíny všichni psi až na jednoho rybník oběhli ..... byli penalizováni,že rybník nepřeplavali.

Byla to výzva :-) Řekla jsem si, že Gabču přes ten rybník prostě dostanu :-) :-) Poslala jsem jí na rybník a v polovině se rozhodla,že půjde stejnou cestou jako všichni...... tak jsem zmobilizovala všechny páky, dostala jsem jí zpět k noze a vyslala na rybník znovu,ale tentokrát jsem jí  korigovala hned až na konec rybníka..... tam kachnu dohledala a mazala zpět,tentokrát ale kolem rybníka :-)..... to by byl nadlický úkon jí dostat zpět do vody..... prostě zvolila jednodušší variantu ;-) ..... byla jsem tááááák ráda,že ten rybník přeplavala ...... jen dva psi z 10 to zvládli :-)

Jako další disciplína bylo "navádění v lese na králíka"..... Rozhodčí nám řekli,kde králíka najdeme a naším úkolem bylo psa tam dostat co nejrychleji. Ideál byl poslat psa rovně na místo asi 50m a když se odchýlí,tak ho pomocí píšťalky a povelů dostat ke kusu. Kámen úrazu bylo,že nám před tím vystřelili z brokovnice. Gabča najednou zpozorněla a pak vystřelila jako blesk..... do dvou třetin běžela dobře,ale pak to stočila ke střelci. Pokusila jsem se jí zastavit, ale ona ještě po povelu běžela asi 10m a pak se teprve stočila kam měla...... použila nos,našla a s kusem se vracela ke mně. Bohužel ,za tu její nedostatečnou poslušnost.....(měla se prostě zastavit hned po píšťalce) jsme získaly sníženou známku 2 :-( Bylo mi to moc líto, protože nás to přesunulo do II.ceny :-( Je velmi těžké,aby jsem naší Gabču zastavila na místě ;-)...... rozjetý vlak nezastavíte :-) :-) :-)

Jako poslední disciplína byl " dvojitý aport " Důležité bylo aby Gabča nevyběhla...... na zkouškách nezná dvojité střílení ( jen na honu,kde ten klid u nohy není tak přísný ) Zvládla to velmi dobře známky 4 a 3 , jen to přinášení nebylo tak pěkné jak rozhodčí chtěli,takže jsme získaly jednu 2.

Najednou mi to došlo....... MÁME TO!!!!!!....... ZVLÁDLY JSME TO!!!!!!! jupííííííííííí :-) :-)

Gabča tyto zkoušky dokončila  ve II.ceně na 7.místě s počtem bodů 337.

2 psi získali I.cenu 5.psů II.cenu a 3 psi III.cenu........ dva hafani vypadli.

CELKOVÉ VÝSLEDKY

Jsem na Gabču mooooooc pyšná,že to zvládla a tak pěkně :-)

 Teď už vím,že jí můžu vytáhnout z gauče a jít na zkoušky :-) :-) :-)

Zkoušky se nám moc líbily,nejenom  přátelské prostředí a spravedliví rozhodčí,ale i ta příroda!

Jestli to půjde,tak příští rok zase rády pojedeme :-)