DOROTKA a její první lovecké zkoušky

02.08.2020 21:37

18.07.2020 KZVPR - Klubové zkoušky vodní práce retrieverů

VÍTĚZ ZKOUŠEK KZVPR  I.cena CACT, CCT 156 b.

 

V sobotu 18.července jsem s Dorotkou odjela na vodní zkoušky.

Jako vždy ranní nástup, tentokrát 12 psů...... losování v jakém pořadí půjdeme na jednotlivé disciplíny..... vytáhla jsem los č. 7. Vůbec mi nedošlo že budou 2 skupiny a tím pádem máme JEDNIČKU :-) :-)

Bylo veselo ještě než jsme začali :-) ...... nezkušený pes a jde jako první ...uf uf.

Nervozita byla jako vždy před každými zkouškami, jen trochu jiná, protože jsem netušila jak se bude Dorotka chovat.

 

Jako první disciplína byly " KLIDY na STANOVIŠTI " Všichni jsme se rozestoupili na hrázi ..... rybník před námi a za námi.... odložili jsme psy vedle sebe a začalo se střílet z brokovnic....10 minut. Dorotka celou dobu krásně ležela a pozorovala jak za námi v rybníce vyskakují kapři nad hladinu. Já skoro nedýchala, bála jsem se, že se na ně půjde podívat. :-) Naštěstí nešla ..... známka 3 (byla na vodítku)

Další byl " APORT v TERÉNU "  Dorotka se ani nehla a pak krásně na povel vyběhla pro hozenou kachnu .... skvěle namarkovala a už s kachnou běžela zpět... známka 3 ( na vodítku)

Přesun na třetí disciplínu " VYHLEDÁVÁNÍ v RÁKOSÍ " to bylo pro nezkušeného psa sakra náročné.... proklestit terén pro ostatní psy. Bohužel nebyla tak vytrvalá a párkrát jsem jí musela vrátit do rákosu zpět ...... daly nám známku 3 a já za ní byla moc ráda.

Přestávka a pak výměna s druhou skupinou.

" DOHLEDÁVKA kachny v RÁKOSÍ " To byla pro Dorotku brnkačka :-) :-) za chvilku byla s kachnou zpět .... známka 4.

" NAVÁDĚNÍ na 2 kachny na hluboké vodě "  Jedna kachna byla na hladinu hozena před naším příchodem k vodě, takže Dorotka vůbec nevěděla kde bude a druhá kachna byla před námi hozena  na hladinu s výstřelem z brokovnice. Zvolily jsme si variantu, že nejdříve poplave pro aktuálně hozenou kachnu. Dorotka se při výstřelu ani nehla a já jí v klidu mohla poslat za první kachnou.Ona tam doplavala, krásně jí uchopila a plavala zpět.... při výstupu z vody si kachnu položila a oklepala se, ale pak jí sama bez povelu vzala a přinesla mi jí (známka 3... položení) Foukal hodně vítr a druhá kachna nám odplouvala z viditelnosti za pramici a takovou zídku. Rychle jsem jí pro kachnu poslala, ale na Dorotce bylo vidět, že neví kam.... tak jsem si jí rychle vrátila zpět k noze a snažila jsem se jí kachnu ukázat ...... po vypuštění ale Dorotka zvolila běh po břehu a následně po zídce..... podporovala jsem jí v tom a ona pak ze zídky kachnu zahlédla..... neváhala a z výšky pro ní skočila...... já se modlila, aby se náhodou nesnažila s kachnou vylézt po zídce nahodu (nekteří psi se o to totiž snažili) .... naštěstí zídku obeplavala a kachnu mi bez problémů odevzdala ( známka 4) ...... ufuf .... zvládla to a skvěle! :-) Ještě jsme dostaly za klid při střílení známka 3 (byla na vodítku)

Poslední disciplína " CHŮZE u nohy na VOLNO " terém byl zvolen přímo u vody mezi stromy....Dorotka to zvládla dobře známka 4.

Jupííííííí hotovo ..... Dorotka dokončila zkoušku se známkami 3 a 4 a tím získala I.cenu.

Tyto zkoušky šli 4 labradoři.... dva spadli do II.ceny a jeden zůstal s námi v I.ceně.Tajně jsem doufala, že bychom mohly mít součet známek vyšší.

 

Při vyhlášení mi spadla brada...... ani ve snu by mě to nenapadlo..... DOROTKA byla vyhlášena celkovým VÍTĚZEM ZKOUŠEK!!!!!!!

Byla jsem nesmírně dojatá a šťastná, že se nám něco takového povedlo a to hned na Dorotčiných PRVNÍCH zkouškách.

Je to strašně šikovná fenečka......jsem na ní MOC pyšná!!!!! 

Gabča jí právě odpustila:-), že kolikrát musela zůstat doma na gauči, abychom mohly trénovat. :-)

 

KLUBOVÉ ZKOUŠKY VODNÍ PRÁCE RETRIEVERŮ - KZVP CACT
Datum Místo Kařez Organizátor Alice Valentová Vrchní rozhodčí Stanislav Urianek Rozhodčí Jana Urianková, Jarmila Tučková, Jaroslav Bejda, Josef Sojka Sponzor ACANA - Weber mlýn, Bracco
Pořadí Jméno psa
pohlaví plemeno
vůdce
navádění na 2 kachny na hl. vodě
vyhledávání v rákosí
dohledávka kachny pohozeé v rákosí
aport v terénu
chování po výstřelu
přinášení
volné
na řemeni
poslušnost a ovladatelnost
chování na stanovišti u vody
radost z práce
počet bodů
cena
titul
poznámka
1. Dumby Dorotea od Všenorské princezny F LR Hana Pišnová 3 3 4 3 4 4 4 4 3 4 156 I. CACT, CCT Vítěz zkoušek 2. Bothille Camian's F GR Bc. Karolína Šimůnková 4 2 4 3 4 4 4 4 3 3 152 I. CACT, CCT 3. Dancing Queen Amazing Frace F LR Luboš Braun 4 4 4 3 4 3 4 3 3 3 150 I. Res. CACT 4. A-Team Angel od Kytínské studánky P FCR Markéta Špičková 4 2 4 3 4 3 3 4 4 3 144 I. CACT, CCT 5. Kissy Nice Friend F LR Petr Chládek 4 3 4 3 4 4 4 4 2 4 159 II. 6. First Lady Velvet Solaris F FCR Mgr.,Bc. Jolana Kolářová 4 3 4 2 4 4 4 4 3 4 157 II. 7. Yves Black Rose Queen's Joy F LR Jarmila Horníčková 4 4 4 2 4 4 4 4 3 3 150 II. 8. Moonstruck Make Your Move P FCR Topolová Lenka 3 4 4 3 4 4 2 4 2 4 147 II. 9. Gabi od Hradu Valdek F FCR Radka Hakl 3 4 4 4 4 3 2 4 3 3 143 II. 10. Nordic Wind z Humburských luk P LR Monika Boháčová 3 4 4 1 4 4 3 3 2 4 135 III. 11. Interessante Jolla od Ivanského jezera F FCR Radka Hasmanová 2 4 1 3 4 3 4 3 3 3 117 12. Aneyron Aftergow Effect F FCR Petra Kotíková 0 2 3 3 NEOBSTÁLA