KZPR - Nadějkov

08.08.2021 22:10

8.8.2021 Klubové zkoušky přinášení retrieverů - Čertovo Břemeno

Zkoušky přinesly adrenalin už při přihlašování...... jsou to velmi oblíbenézkoušky, takže do 20 minut po otevření přihlášek byl naplněný počet účastníků.

Ráno v den zkouišek proběhlo losování ..... los číslo 19....opět jsme chytly 1. místo ve skupině. Ten kdo jde ve skupině jako první to má vždycky o něco horší, ale los je los šly jsme do boje :-)

Začínali jsme v lese VLEČKA SRSTNATÉ.... začátek v pohodě, ale najednou se Dorotka vrací bez králíka. Musela jsem jí tedy nasadit na vlečku znova a to klaplo....vrací se s králíkem. Pak přišel rozhodčí a říká..." ona se potkala se srnkou",  tak jsem nakonec byla ráda, že se za ní nerozběhla hluboko do lesa a raději se vrátila.....známka 3. Druhá disciplína ODLOŽENÍ... tam na pohodu známka 4. Naše skupinka se měla měnit s jinou, ale ti ještě neměli hotovo. Pak nám začalo trnout, protože dva psi u nich vypadli a ostatní měli též nějaký problém.... DOHLEDÁVKA dvou kusů srstnaté ve čtverci 50 x 50 m. Terén obsahoval všechno....různé výmoly, nízké téměř neprostupné stromky, ostružiny atd., takže pes musel prostor systematicky prohledat. Poslední z druhé skupiny druhý kus nenašel, což znamenalo, že čeká až ho najde Dorotka. :-(  Dorotka prvního králíka přinesla docela brzo, ale na druhého jsem jí musela trochu navádět, ikdyž jsem netušila kde je, ale aby prohledala i prostor kde nebyla..... my sami jsme tam moc neviděli, takže to bylo hlavně na psovi. Naštěstí vidím,že nese......vůbec jsem nečekala na předsednutí ( není potřeba) a když mi rozhodčí hlásil čas 7 minut a 59 sekund tak jsem jásala :-) :-)  Známka 3, stále se držíme v I. ceně :-) Měla jsem ohromnou radost, že ho Dorotka našla, když ostatní měli problém. Další psi z naší skupiny to pak zvádli bez problémů. Pokračovali jsem na CHŮZI ... známka 4. 

Přesun na VLEČKU PERNATÉ.... tentokrát to Dorotka vykreslila nádherně známka 4. Jeden pes z naší skupiny na této disciplíně bohužel vypadl. Poslední disciplína toho dne bylo NAVÁDĚNÍ NA DVA KUSY PERNATÉ..... Dorotka všechno zvládla za 4 jen jsme získaly 3 za ovladatelnost.....neplnila moje pokyny na 100%.

Druhý den nás jako první čekala DOHLEDÁVKA KACHNY V RÁKOSÍ.....terén byl obzvlášť těžký. Hodně vody, rákosu a rostlin, takže pes vstupoval do vody kde mu pohyb stěžovaly všechny ty rostliny. Dorotka bohužel ztratila čas svojí nezkušeností, ale stihla to časově za 3. :-)

Následující disciplína NAVÁDĚNÍ NA DVĚ KACHNY na vodě. Tady je veliká zátěž pro psa střelba s hozením jednoho kusu na vodu. To naše Gabča musela jít vždycky na vodítku, protože nikdy nevydžela sedět a čekat na povel k vypuštění psa na hladinu. To se stalo osudné i jedné fence labradora z naší skupiny..... neuseděla to a tím pádem spadla automaticky do nižší ceny, ikdyž do této doby šla všechno ve 4. Bylo nám to všem moc líto, protože měla našlápnuto na celkového vítěze :-( Dorotka to zvládla naprosto skvěle, má v sobě více klidu a trpělivosti než Gabča. Takže to useděla na volno a pak bez obtíží přinesla kusy v pořadí ve kterém jsem jí určila ... známka 4. Poslední disciplína celých zkoušek byl APORT v TERÉNU. Dorotka to zvládla za 4, jen přinášení bylo za 3 protože dlouho váhala nad kuse.

A bylo hotovo :-) Měla jsem velikánskou radost, že jsme zkoušky došly a zvládly je v I.ceně!!!!!

Veliké překvapení bylo, když jsme byly vyhlášeny jako res. CACT a při gratulaci mi vítězný labrador oznámil, že jsou Šampioni práce, takže titul CACT na nás automaticky přechází. Vykřikla jsem radostí, protože to jsem opravdu nečekala.!!!!!!

Na to aby jste získali titul Šampiona práce potřebujete dva tituly CACT z malých zkoušek a jeden titul CACT z těchto vyšších zkoušek a to už není taková sranda. Nám teď chybí už jenom jeden CACT z jednodenních zkoušek. Trochu nás to nakoplo :-) a já jsem Dorotku přihlásila na vodní práce ,které se konají už příští víkend :-) 

Jsem na Dorotku moc moc pyšná!!!