Podbrdský pohár 10-11.6.2017

18.06.2017 22:19

Nastal čas .......vrhnout se s Gabčou do letošní zkouškové sezony :-)

Štěňátka mají nové domovy a my s Gabčou začaly zase trénovat.

Přihlásila jsem Gabču na Podbrdský pohár v Hrádku u Rokycan,který je dvoudenní.První den jsou KLZR -  lesní zkoušky a druhý KZVPR - vodní práce.

 

KLZR

Vyrazily jsme v sobotu brzo ráno.Po příjezdu jsme viděly plno známých tváří......začaly jsme se těšit na prima den ;-)

Nastoupilo nás 9 vůdců a jejich hafani.Převaha byla GR.My jako LR jsme byly jediné......o to víc se musíme snažit :-)

Vylosovaly jsme si s Gabčou los číslo 4.

Jako první nás čekalo "Chování na stanovišti v lese" Na lesní cestě jsme se rozestoupili do dlouhé řady.Střelci připraveni za námi a honci zvěře před námi.Vzhledem k tomu,že jsme loni absolvovaly hony na Konopišti,tak jsem Gabču nechala na řemeni.Začalo se třílet a honci vyhánět zvěř z houštin........Gabča byla jako na trní.Hlavou neustále sledovala střelce a zároveň i práci honců.......naštěstí to ustála a dostaly jsme známku 3 (na řemeni)

Druhá disciplína byla "Odložení volné".....díky losu 4 jsme se stačily trochu projít a nechat vyprchat adrenalín ze střelby.Takže odložení  za 4.

Následovalo losování "Práce na pobarvené stopě" ......poslední los ve skupině.Barvě předcházelo "Následování volné"....to máme docela hezky naučené,takže se nám to povedlo za 4.......hned jsme přešly na barvu.Gabča hezky zalehla do řemenu......musela jsem ji  trochu brzdit,aby práci nevypracovala moc rychle.Ve druhé třetině jsem měla pocit,že tápe.......zastavila jsem ji.....sama jsem barvu nenašla,tak jsem nechala Gabču pracovat samotnou.....bohužel :-( odtroubili nás,že jsme sešly ze stopy.Nasadili nás zpět a Gabča práci s přehledem dokončila až ke kusu.Za práci jsme dostaly 3,ale rozhodčí nás chválili.....práce se jim jinak moc líbila.:-)

Přesunuli jsme se všichni ke druhé skupině rozhodčích......Šli jsme na "Vyhledávání".....S tím Gabča neměla žádný problém.Práce se dělala na poli,kde byla 20cm kukuřice.Gabi předvedla hezkou práci za 4.Pokračovali jsme na "Přinášení vlečené srstnaté" Trochu jsem měla obavy,protože jeden pejsek z druhé skupiny vypadl......králík byl neobvykle veliký a pole s kukuřicí bylo vyprahlé.Na začátku vlečky jsem musela Gabču trochu zklidnit,aby to moc nenapálila ......vyplatilo se,za chvilku běžela s králíkem zpět :-) za 4.Přešli jsme do lesa na "Dohledávku srstnaté zvěře".......bez zaváhání za 4.A teď poslení disciplína "Vodění psa volné" tentokrát žádné předcházení......super,známka 4.

Mohly jsme se hned radovat :-) :-) Zkoušku dokončila v I.ceně a vzhledem k tomu,že jsme byly jediné LR, tak jsme získaly i titul CACT.

Měla jsem velikou radost.Gabča měla dobrý den :-)

Na zkoušky nastoupilo 9 psů a dokončilo jich 7.

V letošním roce mají účastníci možnost získat i čekatelství klubového šampiona práce.........máme ho CCT :-)

 

KZVPR

 

V neděli 11.6. jsme nastoupily tentokrát na KZVP......vodní práce.

Tentokrát jsme si vylosovaly los 8....jako druhé ve skupině.To bylo celkem fajn......žádné dlouhé čekání :-)

Opět se začalo disciplínou "Chování na stanovišti u vody".....samotný název napovídá,že jsme se všichni vůdci rozestoupili po hrázi rybníka a střelci mezi námi.Opět jsem raději nechala Gabču na vodítku.Začalo se střílet......temtokrát byla Gabča naprosto v pohodě,to já jen trnula aby jí něco nerozhodilo. :-) známka 3. Přesunuli jsme se všichni do zadní části rybníka,kde následovalo "Vyhledávání v rákosí".....to si Gabča opravdu užila.....prošmejdila každý kout rákosu i vodní hladinu......známka 4.Na stejném místě byla "Dohledávka pohozené kachny v rákosí"......bez zaváhání.....za chvilku byla s nalezenou kachnou u mně. známka 4 :-) Následovalo "Vodění volné" v lese u rybníka opět 4...........Ty lepší disciplíny byly za námi a přišla nervozita ;-) "Navádění na 2 kachny na hluboké vodě" Opět na řemeni,páááááč Gabče nevěřím ;-) Před disciplínou jsme se museli rozhodnout, který kus přinese první....zvolila jsem hozený.Kusy byly docela blízko u sebe,ale Gabča to zvládla jak měla,jen při přinášení druhého kusu s ním začala trochu zlobit,tak jsem ji musela okřiknout (malá 2 z přinášení) jinak za 3. Do této doby jsme byly v I. ceně a ještě mi pořadatelka zkoušek říká....."jste už jediné v I.ceně,když to zvládnete,tak budete vítězové celého Podbrdského poháru".Ale já věděla,že to nejtěžší nás teprve čeká.......poslední disciplína "Aport v terénu"....opět na řemeni (jistota) po výstřelu vidím jak to s Gabčou šije,přesto vydržela vedle mě sedět do povelu k aportu,ale byla tááááák natěšená,že hozený kus přeběhla asi o 2m. Ihned se opravila,kus našla,ale začala s kusem zlobit a já se bála nejhoršího,tak jsem dala povel,aby mi ho ihned přinesla a to byl ten moment, kdy jsme spadly do II.ceny...... dostaly jsme za to známku 2 :-( (na řemeni a jeden povel) Táááááák mě to mrzelo :-( Ale to je naše Gabča :-) v tréninku jí to jde,ale na zkouškách s ní nervy cloumají a dělá blbosti.Tentokrát štěstí stálo opodál :-) :-)

Přesto nelituji,byl to super víkend,který jsme si užily v kruhu stejných nadšenců jako jsme my a o to nám jde :-)