Dusty se vrátil domů

05.12.2022 17:48

5.12.2022

Ze zdravotrních důvodů se nám vrátil Dustík domů.

Všechno vypadalo jak má, juvenilní celulitida vyléčená a teď už jen dohnat ten ztracený čas. Bohužel se to ukázalo trochu jinak. Díky kortikoidům ,které Dustík musel brát, se jeho vývoj skeletu naboural. Nejenom že je menšího vzrůstu, ale co je horší byly ovlivněny kyčle :-( Došlo k dysplazii. 

Panička a ani já, když jsem byla na návštěvě, jsem si nevšimla, že je něco špatně. Ani veterinář při  běžných kontrolách. Až při očkování vztekliny, kdy dával Dustíka na stůl, tak pocítil nestabilitu kyčelních kloubů....... hned se začalo zjišťovat v jakém stavu kyčle jsou RTG i CT.

Bohužel, závěr je takový.... oboustranná DYSPLAZIE. Zákrok, který se mohl udělat do 4 měsíce věku se prošvihl. Teď to může vyřešit jen velká operace pánve... dvojitá OSTEOTOMIE. Z výsledků jsme byli špatní všichni. Hned jsem kontaktovala MVDr. Skalu, který operoval naší Gabče koleno a mám v něj velikou důvěru. Po dohodě s majitelkou jsme za ním vyrazili, aby nám popsal a vysvětlil co všechno musí Dustík podstoupit, aby mohl žít plnohodnotný život.

Domluvili jsme se s doktorem, že do toho půjdeme a hned jsme dostali termín operace. 

Druhý den mi volala panička a sdělila, že si Dustíka nemůže nechat. Trochu mě to zaskočilo, ale nedá se nic dělat. 

Jako chovatel přebírám veškerou zodpovědnost za štěňata, která jsme přivedli na svět a MUSÍM se o ně postarat.

Paničku chápu...... koupit si štěně a za pár měsíců řešit tak náročnou operaci. Hned ten den jsem si Dustíka přivezla domů. 

 

Držte nám palce, v lednu jdeme na operaci.